K E N N E L    N O T I C E

Alla inlägg under maj 2013

Av Ninna Odehag - 17 maj 2013 09:41

I skrivande stund sitter jag på tåget ner till Göteborg, där jag gör ett byta och fortsätter till Halmstad där min vän Jennie skall hämta upp mig. Utställningshelg står på agendan och med mig har jag Pingla (N. Picture Perfect) som kommer att ställas ut i Hörby och Hässleholm under helgen.

Ser fram emot en trevlig helg hemma hos Jennie med familj och alla deras Pudlar och Bedlington! Lördag kvällen är självklart spikad - eurovision songcontest!! Om det nu är lördag som Sverige-Finland spelar hockey så får vi väll "sappa" mellan kanalerna   


Jag har tänkt att jag skulle ta tag i det här med bloggen igen, det är ju något jag tycker är kul och jag har alltid tyckt om att skriva och SKIVA AV MIG..! Så de närmsta dagarna får bli en återblick på den senaste tiden, kameran följer ju alltid med på våra äventyr men själva bloggen och blivit ganska lågt prioriterad.


Well, here we go! KOSLÄPP I RAMNÄS den 9 maj   


Det var röd dag och kosläpp i Ramnäs stod på schemat, runt 11 tiden åkte jag, Andreas & Milton till Täcktvägen för att hämta upp Elin och Vilda, fullsatt bil och två vagnar i bagaget - tur att det inte var så långt att åka! Väl på plats var vi inte ensamma, ofcourse, stora eventet i Sura trakten varje vår!

Vi började med att kika på kalvarna/ungdjuren och Milton trodde nog han var i himmelriket "DE FINNS PÅ RIKTIGT, INTE BARA PÅ TV OCH I BÖCKERNA!!" tyckets han tänka. Helt lyrisk gick han runt där med händerna rakt fram och "muuuu, muuu, muuuuu" kom ur hans mun - vilken lycka för gossen!

Efter ett bra tag hos kalvarna kilade vi vidare till bondens maskiner där Milton fick sitta med pappa i stora traktorn, vilken upplevelse för Milton - hans ansikte sken upp när han fick sitta i pappas knä och "styra" med ratten. Milton bara älskar maskiner och fordon, av alla dess slag! Det måste vara en "kill sak" det där...   


En korv med bröd fick det bli och sedan kollade vi på korna som släpptes ut för första gången i år, lyckliga var dom men visst kunde man önska lite mer skutt - kanske var de shockade över folkmassan?! haha... söta var dom iaf kossorna.


Efter en trevlig förmiddag i Ramnäs åkte vi hemåt och Elin + Vilda stannade kvar och åt lunch med oss på vår nya uteplats. Korv med bröd blev det såklart, uppskattat av alla!











Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!
Mitt namn är Ninna och jag bor tillsammans med min fästman Andreas, våran son Milton och våra hundar i Surahammar.

Här kan du läsa om vad vi hittar på om dagarna, tips och annat som rör hundarna och mycket annat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards